КЛЮЧОВА ТРАНСПОРТНА АРТЕРІЯ МІЖ ЗАХІДНОЮ ЄВРОПОЮ І УКРАЇНОЮ

Реконструкція Бескидського тунелю в Карпатах вважається першим визначним проєктом транзитної транспортної інфраструктури за часи незалежності України, який фінансувався ЄБРР. Об’єкт також увійшов у #30унікальнихпроєктівНезалежності від The Wall.

Бескидський тунель був спроєктований і збудований ще за часів Австро-Угорщини у 1886 році. Україна довго наважувалися на його реконструкцію. Врешті, у 2006 році «Укрзалізниця» оголосила тендер. З 2007 року тривали проєктно-вишукувальні роботи, розвідка рельєфу і геодезичні роботи. Підготовчі роботи розпочато 2011 року, а безпосередньо будівництво – у 2013 році. Новий тунель проходить крізь гору на висоті 781-807 метрів над рівнем моря і має довжину понад 1,7 км. Його відкриття відбулося 24 травня 2018 року, а рух потягів розпочався 25 травня. Тунель може пропускати вдвічі більше вантажних потягів у Європу, аніж це було раніше (близько 100 поїздів, попередній тунель пропускав 47 поїздів). За час експлуатації, швидкість руху вантажних поїздів підвищилася до 60 км/год, а пасажирських – до 70 км/год.

Гарантія експлуатації — 100 років. Сумарна вартість робіт становила 102,7 млн євро. За розрахунками, окупність реалізованого проекту припадає на 2042 рік.

ІНШІ НОВИНИ