ІНВЕСТИЦІЇ З КИТАЮ НАЦІЛИЛИСЯ НА УКРАЇНУ. АНАЛІТИКА ПРОГРАМ СПІВПРАЦІ

Нещодавно в інтерв’ю китайському інформаційному агентству «Сіньхуа» Президент України Володимир Зеленський наголосив на оновленні політичного діалогу між Україною та Китаєм, зазначивши, що Китай серед пріоритетів української зовнішньої політики. Зокрема, Президент сподівається на динаміку двосторонніх контактів на рівні міністерств і відомств, очільників урядів, парламентів та, безумовно, лідерів.

«Маємо спільно попрацювати над виробленням нової стратегії, нового бачення, нових точок зростання. Впевнений, що реалізації цього сприятиме чергове засідання Комісії зі співробітництва між урядом України та урядом Китайської Народної Республіки, над організацією якого активно працюють обидві сторони. Аналіз нинішнього стану співпраці, спільне формування нового порядку денного і є основними завданнями цього двостороннього органу», – сказав Володимир Зеленський.

Також Президент згадав про ініціативу Голови КНР пана Сі Цзіньпіна «Один пояс – один шлях»: «У нас є необхідний економічний і промисловий потенціал для ефективної участі в цьому амбітному проекті, – констатував Володимир Зеленський.

Україна знаходиться в географічній зоні цієї програми, існує цілком реальна можливість нашого приєднання до китайської ініціативи на глобальному рівні. Таким чином, непереборних перешкод до залучення китайських інвестицій в Україну немає. Але це не означає, що потрібно діяти бездумно та необачно.

The Wall-Ukraine провела аналіз стану існуючого співробітництва та перспектив розвитку відносин КНР із державами Центральної та Східної Європи. Вже готуємо серію публікацій, де на реальних кейсах інших країн, з їх умовами, можливостями та потенціалом ми детально розглянемо програму Китаю «Один пояс – один шлях».

_______________________

Інвестиційні ініціативи КНР є альтернативою для залучення фінансових вливань. Сьогодні «Один пояс — один шлях» перетворився на повноформатний інвестиційний ресурс, який має всі можливості, аби конкурувати з МВФ та Світовим Банком. Значного розвитку набули його інституційні форми – «Фонд Шовкового Шляху», Азійський банк розвитку, різні формати міжнародного співробітництва — 16+1 (формат співробітництва Китаю з країнами Європи).

Головна відмінність китайських інвестиційних ресурсів від західних в тому, що перш ніж розпочати фінансові вливання, вони не ставлять політичних вимог. Водночас є і свої підводні камені, які ми висвітлимо в наших наступних публікаціях.

ІНШІ НОВИНИ